ألوان إف إم
اسمع راديو ألوان إف إم .. عيشها بالألوان

 

يلا بينا نفصل

3

يقدمه المذيع أحمد إيهاب، يوم الخميس من كل اسبوع من الساعة 3 إلي الساعة 4 مساءً.

كل يوم واحنا راجعين من الشغل وتعبانين، بنبقي عاوزين حاجه تخلينا نفصل عن كل الصداع والدوشة بتاعت اليوم كله، يلا بينا نفصل مع بعض، بالأغاني والمواضيع المهمه الخفيفة علي القلب، والضحك واللعب، دايما مع بعض، lمواضعنا دايما جديدة ومتنوعة من تعليم لعادات وتقاليد لبعض التصرفات اللي بتخلينا مش فاهمين ده صح ولا غلط، ولا إيه اللي بيحصل بالظبط؟!

بيناقش كل المواضيع المهمة اللي الناس بتختلف فيها لكن من وجهه نظرها وبس، حتي لو التصرف او الموضوع ده غير منطقي ولكن أنا اعترض، لإنني خلقت للإعتراض، اعترض علي الناس اللي بتطلع عقدها علي بعضها في صورة من الضحك والهزار المرضي اللي ممكن يكون تنمر في الآخر، بعترض علي تحكم أصحاب السلطة علي الموظفين او العاملين او حتي الأب والأم، اي شئ فيه قهر للحرية الشخصة او لحرية التعبير، ده شئ في حد ذاته يدعو إلي اننا نخلق جو كله ضحك ولعب وهزا علشان نفصل من كل شئ ونملئ روحنا بطاقة إيجابية جديدة.

وبرنامجنا يلا بينا نفصل، دايماً هنفصل معاه من كل حاجه حوالينا ونعيش معاه وبس في كل حكاياته ومواضيعه التي لا تنتهي، والتي يتم مناقشتها واستقبال مكلمات تليفونية من المستمعين ومشاركتهم الآراء.

 

تعليق
  1. دعاء يقول

    جااااااامد بالتوفيق

  2. حلوه أوى أوى يا حبيبى ربنا يوفقك وتحقق كل الابتتمانه ويبارك فيك

  3. […] أمس أولي حلقات برنامج ” يلا بينا نفصل” والذي تقدمة الإعلامي “أحمد إيهاب“، في تمام […]

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More